Sıkça Sorulan Sorular

Aşağıda sıraladığımız mevzuata göre; gerek hukuki ihtilaflara mahal vermemek, gerekse şirketimize yasaların yüklemiş olduğu sorumluluklar nedeniyle, kimlik ibrazı ile kimlik bilgilerinin kaydedilmesi zorunludur.

  • 5549 Sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Kanunu: 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ve bu konuna istinaden çıkartılarak 09.01.2008 tarihi ve 26571 sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan Yönetmelikte kimlik tespiti yapmak zorunda olan yükümlüler arasında kargo şirketleri de sayılmış olup göndericinin ve alıcının T.C kimlik numarası ve/veya Vergi numarası ile birlikte kimlik bilgilerinin alınması ve kaydedilmesi zorunluluğu getirilmiştir.
  • 27255 Sayılı Resmi Gazete’ de Yayınlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği: 11.06.2009 tarih ve 27255 sayılı Resmi Gazete ‘de yayınlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 45. Maddesi 2.bendinde gönderici kendi adres ve kimlik bilgilerini tam ve doğru olarak kargo şirketlerine bildirmek zorundadır, madde 43/12’ye göre ise kargo şirketleri gönderiyi teslim ederken alıcının kimlik bilgilerini almak ve kaydetmekle yükümlüdür.
  • 213 Sayılı vergi Usul Kanunu: 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 231. Maddesine göre FATURA tanzimi sırasında müşteri; adını soyadını, vergi dairesini, vergi numarasını ve kimliğini ibraz etmek zorundadır.29.08.2006 tarih ve 26274 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Vergi Kimlik Numarası Genel Tebliği’ne göre bireyler için T.C Kimlik Numarası olarak kabul edilmiş olup, bu nedenle fatura tanziminde müşterinin T.C Kimlik Numarası da kaydedilmektedir.

Gönderinin direkt adrese teslimini istemişseniz, kargo görevlimiz kimlik ibrazı karşılığında kargoyu alıcıya teslim eder. Eğer adreste kimseyi bulamazsa, "Kargo İhbar Notu" bırakır ve kargoyu şubeye geri getirir. Bu durumda kargonun alıcı ya da alıcının yetkili kıldığı kişi tarafından 3 gün içinde şubeden alınması gerekmektedir

Alıcıya ulaşamadığımız durumlarda, kargo geliş tarihinden itibaren 3 gün süreyle şubede bekletilir. Gönderici ve alıcı talebi olmazsa göndericiye iade edilir.

  • PÖ (PEŞİN ÖDEME) : Kargoların taşıma bedelini gönderici ödeyecek anlamına gelmektedir.
  • ÜA (ÜCRET ALICIDAN) : Kargoların taşıma bedelini alıcı ödeyecek anlamına gelmektedir.
  • AT (ADRESE TESLİM) : Gönderilen kargoların alıcının adresine teslim edileceği anlamına gelmektedir.
  • Tİ (TELEFON İHBARLI) : Gönderilen kargolar varış şubemize ulaştığında alıcısına telefon edileceği ve kargoların alıcı tarafından şubemizden teslim alınacağı anlamına gelmektedir.

Kargo terimleri için tıklayınız

Sipariş verdiğiniz firmadaki Sürat Kargo'ya ait gönderi takip numarasını alarak, 0850 202 0 202 numaralı telefondan Sürat Kargo Müşteri Hizmetlerini arayın. Müşteri temsilcilerimiz kargonuz ile ilgili bilgileri sizlere en kısa sürede ulaştıracaktır.

Tek Parça olarak düzenlenen ağırlığı 30 kg-30 desi altında olan adres teslim hizmetli gönderilerin teslimatı kata yapılacaktır. Parçalı gönderilerin de tüm parçalarının 30 kg-hacmi 30 desi altında olması durumunda kata teslimat sağlanacaktır.

Kargolarınızı şubemize getirerek gönderebilirsiniz. Ayrıca 0850 202 0 202 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak ya da web sitemizden adresten alım talebinizi iletmeniz yeterlidir.

Kargolar ağırlık-hacim, mesafe, adres alım, şubeden gönderim durumlarına göre hesaplanmaktadır.

Fiyat hesaplama kriterleri için tıklayınız.

Göndereceğiniz kargonun ambalajını, taşımaya elverişli ve güvenli bir biçimde hazırlamanız gerekmektedir. Şube görevlimiz ya da kuryemiz kargonuzu kabul standartlarına göre değerlendirerek, teslim alacaktır. Ambalaj ihtiyacınız için Paketleme çözümlerimiz ile farklı ebat ve amaçlarla size sunduğumuz ambalaj alternatiflerimizden de faydalanabilirsiniz. S,L,M .XL ( koli paket bilgileri girilecek) olmak üzere sizler için on farklı ebatta hazırladığımız kutu ve kolilerimizle pratik çözümler sunuyoruz. Gönderinizin kırılıp ezilmesini önlemek için hava kabarcıklı zarflarımızı kullanabilir, kırışıp buruşmadan göndermek istediğiniz basılı malzeme ve dokumalarınız için iki ebatta sunduğumuz Mini ve Maxi Rulolarımızdan faydalanabilirsiniz. Kırılmasından ya da hasar görmesinden endişe ettiğiniz hassas gönderileriniz için de koli içerisinde göndereceğiniz ürünün şeklini alarak, etrafını tamamen dolduran ve sabitleyen, hasar görme ihtimalini sıfıra indiren, Saran Paket ürünümüzü tercih edebilirsiniz.

  • Anasayfamız üzerinden kargom nerede sayfasına giderek kargo takip numarası ile sorgulama yapabilir, kargonuzun nerede olduğunu öğrenebilirsiniz
  • SMS ile: Göndericiye SMS, Sevk SMS ve Alıcıya SMS hizmetlerimiz sayesinde kargonuzun hareketlerini cep telefonunuz aracılığı ile takip edebilirsiniz. Tek yapmanız gereken, kargo gönderimi sırasında şube kadromuzla göndericinin alıcıya ait cep telefonu numarasını vererek SMS hizmetimizden yararlanmak istediğinizi söylemek olacaktır.SMS hizmeti ek bir hizmet olup taşıma faturanıza yansıtılacaktır.
  • Çağrı Merkezi Aracılığıyla: 0850 202 0 202 Çağrı Merkezimizi arayarak telesekreter yardımı ile veya müşteri temsilcisine bağlanarak kargonuzun durumunu öğrenebilirsiniz

Anasayfasımız üzerinde yer alan “Size En Yakın Şubemiz” bölümüne adres bilgilerinizi girerek size en yakın şubeyi belirleyebilirsiniz.

Çağrı Merkezi Aracılığıyla: 0850 202 0 202 Çağrı Merkezimizi arayarak gönderim yapabileceğiniz en yakın şubeyi öğrenebilirsiniz.

Kargonuzu, kuryemizden imza karşılığı teslim aldıktan sonra açarak kontrol edebilirsiniz. Kargo ambalajında gözle görülür bir problem olmadığı sürece teslim alma işlemi yapılmadan kargolar açılamaz. Kargonuzu imza karşılığı teslim aldıktan sonra kuryemiz eşliğinde içeriğini kontrol edebilir, herhangi bir hasar durumunda “durum tespit tutanağı” tutularak gerekli işlemlerin başlatılmasını sağlayabilirsiniz.